Google+ Followers

Followers

Wednesday, 15 May 2013

Kill’em all..


Kill’em all..

“Cyber trooper”..satu tanda nama yang cukup dikenali terutama dalam tempoh berlangsungnya PRU13 baru-baru ini. Cuma yang aku pasti bila disebut perkataan ini maka kotak fikiran kau akan terus mengaitkannya dengan peperangan informasi-informasi yang berlaku di alam maya melalui media sosial yang berkait rapat dengan politik dan pilihanraya. Peperangan ini yang aku nampak berkait sangat rapat juga dengan fitnah dan pembohongan di satu pihak kemudian diikuti dengan penafian dan pembetulan dari pihak yang lain. Begitulah juga sebaliknya yang berlaku antara dua kumpulan ini. 

Dalam tempoh ini, aku mengenali nama “Red Bean Army” (RBA) yang dikatakan dididik dan  dilatih oleh komrad-komrad siber DAP untuk patuh dan taat kepada puak-puak kuku besi  emperor emperor pondan DAP. Mereka ini  nampaknya gemar pada provokasi provokasi menyerang hal-hal yang berkait rapat dengan Raja-Raja Melayu, ketuanan dan hak-hak orang-orang Melayu, Agama Islam, serta isu-isu rasis yang bersifat extreme. 

Kita boleh lihat mereka juga cuba memperkenalkan dasar-dasar meritokrasi untuk memudahkan gerakkan mendirikan Negara Cina Yang Ketiga dirantau ini yang tunduk dan setia kepada Republik China serta berkiblatkan Rumah Putih. Mereka bertambah galak dengan sokongan “kebenaran memperkudakan” melayu liberal yang begitu bernafsu menjadi patung no. 1 Putrajaya.

Sementara itu dipihak pro kerajaan atau pro BN terdapat beberapa grup yang boleh kita kenalpasti di Facebook, Tweeter dan Blog-blog yang bertindak secara perseorangan atau grup-grup menangkis pembohongan, penipuan serta fitnah keterlaluan yang dilakukan oleh RBA. Berbagai maklumat baru, perkataan-perkataan baru, cerita-cerita baru  atau di sini aku nak ucapkan sebagai “fitnah akhir zaman abad ini” telah aku kenali selama peperangan ini berlangsung dan jika kita bukak media sosial tersebut kita akan dapati peperangan ini masih lagi berlangsung dan semakin hebat. 

Dalam tempoh PRU13, aku juga dapati pihak BN diserang hebat oleh RBA dengan isu-isu yang aku rasa kewujudannya meragukan, lebih berunsur pembohongan. Isu yang dikemukakan amat meragukan dan mengelirukan tetapi boleh mempengaruhi atau membuat golongan muda  iaitu golongan pengguna utama media sosial mudah percaya tanpa berfikir. 

Jika diperhatikan, kita akan dapati mereka ini akan percaya 100% maklumat-maklumat yang disediakan oleh RBA di media sosial tanpa perlu mengolah pemikiran analitik yang sepatutnya mereka gunakan. Keadaan bertambah parah bilamana golongan muda ini adalah pengguna yang paling sedikit (membaca) media massa konvesional arus perdana di negara kita. 

Suatu siri tindakan telah diambil secara agresif oleh pihak BN dapat dilihat dengan kehadiran nama-nama gah dalam dunia perang siber yang berpihak kepada BN. Namun, apa yang aku nak bangkitkan ialah apakah tindakan-tindakan ini mencukupi untuk menampung serangan-serangan bertali arus dari pihak lawan? 

Aku tak kata BN telah kalah dalam peperangan siber ini, aku rasa pihak penyokong BN @ siber truper BN masih boleh bertahan dan kerap mempertingkatkan serangan. Bagi aku serangan ini mesti diperhebatkan lagi dari masa ke semasa dan jika kita perhatikan bilangan mereka semakin bertambah dari hari ke sehari, mereka keluar berperang di media sosial bagi menegakkan kebenaran dan menghapuskan fitnah akhir zaman yang direkatipu oleh pihak pembangkang @ RBA. 

Bagi aku adalah wajar pihak BN melakukan sesuatu yang lebih berkesan untuk membantu pejuang-pejuang siber ini kerana impak dari tindakan ini akan memberi nilai kekuatan kepada pihak BN itu sendiri. Sesetengah dari mereka didapati kekurangan maklumat penangkisan dengan isu-isu yang dibangkitkan, sesetengah mereka membalas serangan secara berseorang tanpa ada bantuan atau “back-up” dari pihak yang sepatutnya bertanggungjawab memberi bantuan tersebut. 

Dipendekkan cerita aku harap sesuatu harus dilakukan oleh pendokong-pendokong tegar yang bertaraf tantalum atau titanium pihak BN dan secara agresif tahap gila sakan membantu mereka ini, diantaranya:
1.      Melakukan pengambilan rekrut keatas mereka-mereka yang terpilih yang mampu bergerak sebagai siber truper pelbagai kemahiran. Mereka ini sudah pasti perlu mempunyai iltizam yg tinggi untuk menegakkan kebenaran dan menghapuskan fitnah akhir zaman. Ketaatan dan kesetiaan adalah sesuatu yang menjadi faktor yang mungkin diberi perhatian pada satu tahap.
2.       Setelah dikenal pasti orang perseorangan atau grup ini, latihan yang cukup hendaklah dijalankan agar mereka mahir serta tidak mudah menyerah bila berada di medan perang. Bagaimana dilatih…itu adalah rahsia mereka..!!.
3.       Lengkapkan mereka dengan maklumat yang mencukupi sebagai perisai dan senjata sebelum dan semasa berada di medan peperangan. Memahami serta boleh mempraktikan kaedah-kaedah efektif mengolah maklumat yang diperolehi.
4.       Mahirkan mereka mengenal pasti musuh atau kawan serta bijak menyusun kumpulan-kumpulan kecil agar tangkisan dan serangan boleh dilakukan dengan cara berterusan.
5.       Latih mereka mengenal pasti kekuatan dan kelemahan musuh, mereka juga patut tahu kekuatan dan kelemahan diri serta grup mereka dari sudut yang tepat.
6.       Seperti angkatan tentera yang sebenar..…mereka boleh dijenamakan sebagai Bridge, Batalion, Kompeni, Seksyen, Unit atau apa saja yang kita suka untuk menamakan mereka agar mereka tersusun dan tidak mudah dibolosi. Jangan lupa,..!!!  gerila-gerila atau komando-komando harus digerakkan dalam menyusun strategi serangan. Mereka ini mestilah tahan lasak dan memiliki kepelbagaian kemahiran untuk menghadapi peperangan ini.
7.       Peperangan harus bersifat menyeluruh dengan maksud memiliki setiap unit kecil di setiap kawasan di seluruh Malaysia dalam dunia yang sebenar/nyata….hingga tiada satu lokaliti pun yang tidak ditawan atau dijejaki oleh mereka…!!! maksudnya selagi ada pengundi.. 
8.       Yang ke lapan korang kena pikir sendiri sbb jika diberi maklum semuanya maka RBA akan ketawa berdekah-dekah kerana semua maklumat ini akan digunakan mereka untuk melakukan kemusnahan terhadap kita… harus ada perbincangan tertutup dalam menyusun strategi yang diatas atau yang selepas no. 8 ini.

Ingat, kita bukan berjuang untuk diri kita…tetapi kita berjuamg untuk kelangsungan generasi yang akan datang. Bumi ini milik kita…dan kita sanggup melakukan apa saja untuk ini….iaitu kerana Agama (Islam), Bangsa (Melayu) dan Tanahair (Malaysia)…  Ini bumi Malaya…bukan Negara Cina Ketiga..!!!!

Kill’em all..!!!!!     Bunuh serta Hapuskan Fitnah dan Pembohongan mereka…!!!





Tuesday, 14 May 2013

MELAYU SUDAH MENJADI KEPARAT..!!!!

Sewaktu aku membaca artikel berkaitan CEO AirAsia X, si Azran di Utusan Malaysia hari ini, hati kecil aku berkata-kata  dengan lantang dan sukar untuk aku menafikan kata-kata tersebut bahawa  Melayu ini terlalu BONGKAK, TIDAK SEDAR DIRI DAN LUPA DARI MANA ASAL USULNYA..!!!!  Inilah gambaran seorang orang melayu yang merasakan dirinya naik dengan hasil usaha dia sendiri tanpa bantuan kerajaan yang mana dasar bantuan tersebut adalah hasil usaha titik peluh perjuangan UMNO dan Barisan Nasional  untuk memastikan orang-orang Melayu dapat berdiri sama tinggi dengan bangsa-bangsa lain di tanah airnya sendiri dan di dunia amnya .  Wadah suara orang-orang melayu iaitu Utusan Malaysia serta persatuan berteraskan KeMelayuan dikritik seolah – olah mereka ini terlalu rasis dom mak dom somat sekalian alam didalam memperkatakan hak orang melayu itu sendiri. Mungkin dia sebenarnya tidak faham maksud perkataan rasis itu atau cuba untuk menafikan ke”Melayu”an dirinya sendiri kerana malu dilahirkan sebagai Melayu.    Siapa tahu..??  Segalanya Mungkin…!!!

Eloklah benar saranan Pemangku Presiden PERKASA agar dibawak si mamat ni ber“tour” untuk melihat sendiri apa yang ditulis oleh akhbar-akhbar cina didalam memperkatakan hal rasis. Mungkin Melayu tulen boleh memberi sedikit penerangan ringkas apa yang dimaksudkan dengan rasis yang wujud dikala ini dan dikala sebelumnya. Siapakah yang sebenarnya rasis? Atau kita sarankan Azran untuk mengambil  semula matapelajaran Sejarah Tanah Melayu agar dia mempunyai pengetahuan yang sebenar dalam hal rasis yang dia sendiri nampaknya keliru.

Terpikir jugak aku  “betul kah si mamat nie org Melayu?” atau dia ni adalah saki baki mereka yang bernama “melayu” dan bergaya seolah-olah org “Melayu” tetapi jika di buat pemeriksaan darahnya mungkin akan didapati ada unsur-unsur dari pemakan bangkai yang cuba mengambil alih kuasa dengan jalan yang kotor dengan meliwat demokrasi yang mereka junjung.

Berikut adalah versi penuh artikel Utusan Malaysia berkaitan dengan mamat yang tak berapa nak Melayu ni…
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Azran diingatkan jangan terlalu bongkak, lupa diri
KUALA LUMPUR 13 Mei - Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) AirAsia X, Azran Osman-Rani diingatkan tidak bongkak sehingga tergamak mengkritik perjuangan Utusan Malaysia dalam memartabat maruah kaum Melayu.

Pemangku Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Abdul Rahman Bakar berkata, tindakan itu memperlihat seolah-olah Azran lupa tanpa kuasa orang Melayu seperti yang diperjuang Utusan Malaysia, beliau mungkin tidak mampu memegang jawatan seperti hari ini.

Malah, Abdul Rahman turut menyifatkan ahli korporat Melayu baharu itu bukan sahaja angkuh tetapi menafikan hakikat kedudukannya diperoleh hasil perjuangan pemimpin Melayu yang mempunyai kuasa politik.

"Tidakkah Azran terfikir lesen yang dikeluarkan kerajaan kepada Air Asia adalah kerana pada peringkat awalnya syarikat penerbangan itu dimiliki orang Melayu?

"Dia menuduh kerana fikiran sempit Perkasa menyebabkan orang Melayu ketinggalan, tetapi tidakkah dia tahu dengan kuasa politik di tangan orang Melayu sahaja segala agenda dan kepentingan Melayu dapat direalisasikan sehingga kita mampu memiliki syarikat penerbangan yang sama sekali tidak terfikir boleh berlaku?" katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Azran menerusi akaun Twitter serta Facebook miliknya baru-baru ini memperlekeh Perkasa dengan menuduh fikiran sempit pertubuhan itu menyebabkan orang Melayu ketinggalan.

Ahli korporat baharu itu juga secara terbuka menyatakan perasaan meluatnya terhadap akhbar Utusan Malaysia yang dilabelkan sebagai rasis kerana menyiarkan artikel di muka hadapan bertajuk 'Apa lagi Cina mahu?' pada 7 Mei lalu.

Abdul Rahman berkata, perjuangan Perkasa mempertahan kuasa politik Melayu bertujuan membela nasib dan hak-hak kaum itu serta menyedarkan kumpulan liberal Melayu mereka sedang diperkuda pihak tertentu.
Tambah beliau, Perkasa sentiasa memperjuang supaya profesional Melayu mendapat tempat dalam syarikat milik kerajaan (GLC) dan sangat berbangga dengan kejayaan anak Melayu seperti Azran.

"Walau bagaimanapun, melihat kepada sikap sebenar Azran, tidak hairanlah ramai juruterbang Melayu mengadu kepada Perkasa kesukaran mendapat tempat di syarikat penerbangan AirAsia itu.

"Ingatlah, sekali hilang kuasa politik Melayu, maka hilanglah kedudukan Azran dan jangan bermimpi jawatan itu akan kekal sama ada kepadanya atau mana-mana orang Melayu selepas itu," katanya.

Dalam perkembangan sama, Abdul Rahman mengingatkan Azran tidak sesekali 'menyentuh' Utusan Malaysia kerana akhbar itu merupakan satu-satunya wadah mempertahan hak orang Melayu dan bumiputera di negara ini.

"Bagi kami, usik Utusan Malaysia bermakna usik Perkasa. Marilah berjumpa kami dan lihat sendiri apa yang ditulis akhbar-akhbar Cina. Saya pasti Azran akan tahu siapa yang rasis," katanya.
Dalam masa sama, Abdul Rahman menuntut penjelasan Pengerusi Air- Asia X, Tan Sri Rafidah Aziz berhubung tindakan Azran menarik balik iklan syarikat itu di Utusan Malaysia yang disifatkan sebagai membunuh kepentingan orang Melayu.

Saturday, 11 May 2013

Tsunami Melayu Akan Melanda Singapura !!!





PR begitu bangga menyebut ‘tsunami Cina’ dalam memperkatakan keputusan PRU-13.  Dengan analisis menunjukkan 97% kaum Cina menolak BN, maka kata-kata mereka itu tentulah berasas.   BN juga telah pun menerima hakikat penolakan kaum Cina itu dan tidak pula menuduhnya satu penipuan.   

Apa yang berlaku ini sebenarnya mengukuhkan lagi kedudukan Melayu di dalam politik negara.   Malah, keputusan ini juga memberi satu ruang yang luas untuk semua pihak mendedahkan sikap rasis akhbar-akhbar Cina selama ini.  

Hari ini kaum Cina tidak ada hak untuk menuduh kerajaan sebagai korup dan tidak bersih lagi kerana mereka ternyata menerima parti DAP yang telah terbukti korup di peringkat tertinggi dan tidak telus terhadap ahli sendiri apabila menipu dalam pengundian CEC.    

Namun, itulah hakikatnya iaitu, hipokrasi jelek kaum Cina.   

Berdasarkan keputusan PRU ini, jurang antara kaum Cina dan Melayu di negara ini semakin melebar.  Namun, itulah yang diimpikan oleh kaum Cina selama ini.   

Oleh itu, ia juga dengan sendirinya meningkatkan lagi prejudis antara kaum serta menimbulkan perasaan tegang dan janggal apabila bersemuka.  

Sebelum ini setiap kali diasak oleh akhbar Cina, pihak Melayu akan bertindak matang dan mengambil sikap mengalah bagi mengelak ketegangan yang berpanjangan.  Sehingga ke satu tahap, Namewee yang begitu biadap dan khianat juga dimaafkan oleh kerajaan.  

Namun, itu dulu iaitu ketika kita masih menaruh harapan bahawa masih ramai kaum Cina yang mencintai keharmonian dan bersemangat muhibbah seperti kita.  

Tetapi, terima kasih kepada PRU-13 di mana akhirnya sikap sebenar kaum Cina yang tidak pernah puas hati dan tidak pernah ikhlas akhirnya terserlah.   Sekali gus ia membuka mata, segolongan Melayu yang sebelum ini enggan mengakuinya hanya kerana mereka punya ramai rakan Cina yang ‘baik’.  

Tiada siapa yang lebih memahami penindasan kaum Cina selain dari mereka yang hidup di zaman komunis dan juga Melayu Singapura.  Itupun di kalangan yang cukup matang dan bijak sahaja.    Selebihnya, masih berada dalam keadaan ‘denial’ bahawa mereka ditindas dan merasakan telah diberikan peluang yang sama dengan kaum Cina negara itu.  

Hakikatnya, parti PAP Singapura tidak pernah mengendahkan suara Melayu.  Melayu Singapura yang memegang jawatan tinggi di negara itu hampir tiada langsung.  Malah, semua jawatan-jawatan rendah tetapi penting seperti di dalam bidang seperti Pertahanan atau Kastam turut tidak diberikan kepada Melayu.   

Cara PAP meminggirkan Melayu tidak berbeza jauh dengan cara DAP di Pulau Pinang.  Iaitu menggunakan sepenuhnya tekanan ekonomi ke atas orang Melayu yang sedia ketinggalan akibat sistem pemerintahan tinggalan British dahulu.

Secara tak langsung, kebangkitan Melayu di Malaysia akibat ‘tsunami Cina’ yang berlaku dalam PRU-13 turut menyentak perasaan Melayu Singapura.   Bagaikan satu suntikan semangat baru, Melayu Singapura juga mengambil kesempatan ini untuk membuka mata rakan-rakan mereka yang masih buta tentang sikap menindas dan tidak ikhlas PAP.  

Semua sedia maklum bahawa PAP dan DAP itu adalah bersaudara dan bahawa PAP banyak membantu DAP dalam PRU ini yang mana merupakan satu campurtangan yang tidak sepatutnya berlaku.  Jelaslah bahawa ada satu macam pakatan oleh keseluruhan kaum Cina di kedua-dua negara ini untuk menguasai keseluruhannya.   Dalam kata lain, kesetiaan mereka adalah pada kaum dan bukan pada negara.  

Ini memberi satu idea kepada Melayu Singapura bahawa mereka juga wajar mengambil pendekatan yang sama.  Jika kaum yang lebih utama, maka mereka wajar bersama-sama memikul semangat Melayu yang disemai oleh UMNO.   

Semangat Melayu Singapura kini sedang berkembang biak dan tidak mustahil mereka akan turut mengakibatkan tsunami Melayu di negara itu dalam sedikit masa lagi.  Jika ini terjadi, jangan salahkan Melayu atau Malaysia, tetapi salahkanlah DAP dan juga PAP yang tegar ingin berkuasa atas nama kaum Cina.